21 kwietnia 2013

Sałatka z prażonymi pestkami dyni i pikantnym serem Pecorino Sfiziorosso


Sałatka jest dobra na wszystko i absolutnie do wszystkiego. Jakikolwiek obiad pojawi się na naszym stole, prawie zawsze dodatkiem jest jakaś sałatka. Przyznam się bez bicia, iż często zdarza mi się kupić już gotową, odmykam pudełko, kładę na stół i gotowe. Czasami jednak coś mnie napadnie i wymyślam jakąś smakowitą kompozycję. Dzisiaj nietypowo, bo bez mojej ukochanej kukurydzy :)




Składniki:
  • dowolny miks sałat
  • pomidorku koktajlowe 
  • pestki dyni
  • 6 dkg pikantnego sera pecorino sfiziorosso
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 łyżka octu winnego
  • 1 łyżeczka musztardy
  • sól
  • pieprz

Sposób przygotowania:
Do dużej miski wrzucamy mik sałat, przekrojone na połówki pomidorki koktajlowe, pokrojony w kosteczkę ser i garść uprażonych na patelni pestki dyni. Do filiżanki wlewamy 3 łyżki oliwy z oliwek (lub ewentualnie oleju z pestek winogron), łyżkę octu winnego oraz 1 łyżeczkę musztardy (ja użyłam sarepskiej), do tego dodajemy szczyptę soli oraz świeżo zmielony pieprz, wszystko ze sobą energicznie mieszamy, tak aby sos na koniec był aksamitny. Naszą miksturą polewamy sałatkę, mieszamy i zajadamy aż uszy się trzęsą ;) Smacznego :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz