25 stycznia 2013

Krem pomidorowy z serem mozzarella

Zupa pomidorowa, to danie, które jadł chyba każdy z nas. Prawda o pomidorówce jest taka, że tyle ile osób, tyle sposobów  jej przyrządzania. Niektórzy, jak mój Tata, wolą tradycyjną rzadką wersję z ryżem, ja jednak skłaniam się ku kremowej, aksamitnej, pysznej wersji, która nieomal pachnie Włochami.. W ogóle preferuje kremy zamiast zup wodnistych, moim zdaniem są one zdecydowanie bardziej pożywne i co najważniejsze, smaczniejsze. Musicie mi wybaczyć kiepskiej jakości zdjęcie, niestety chwilowy brak aparatu daje mi się we znaki. Przy pierwszej możliwej okazji, podmienię zdjęcie na lepsze.






Składniki:
  • 2 puszki pomidorów bez skóry ( w lecie oczywiście najlepiej użyć prawdziwych, dojrzałych pomidorów)
  • 3 średniej wielkości cebule
  • bulion warzywny
  • 1 marchewka
  • 3 ząbki czosnku
  • 2 łyżki mąki
  • ser mozzarella
  • jogurt naturalny (może być również śmietana)
  • sól
  • pieprz
  • ostra papryka (ja ostatnio używam kruszonej chilli jalapeno)
  • zioła dalmatyńskie
  • bazylia
  • pietruszka
  • bagietka (ja użyłam takiej, która już była posmarowana masłem czosnkowym)

Sposób przygotowania:

Obieramy marchewkę i trzemy na tarce (drobne oczko), kroimy cebulę w prążki, wyciskamy czosnek przez praskę (ewentualnie drobno kroimy), wszystko wrzucamy do garnka na rozgrzany olej (ja używam olej z pestek winogron) i przysmażamy na złoty kolor. Dodajemy mąkę i jeszcze chwilę zasmażamy. Równocześnie podgrzewamy bulion warzywny (ok 1 litr). Do zasmażki dodajemy pomidory z puszki i wlewamy gorący bulion i gotujemy. Po zagotowaniu zdejmujemy zupę z gazu i miksujemy ze sobą wszystkie składniki, tak aby powstał krem. Gotowy krem doprawiamy przyprawami (to już wedle smaku i gustu, ja użyłam tych wymienionych w składnikach) i podgrzewamy. W miseczce dekorujemy ją kleksem z jogurtu, wrzucamy kilka kawałów mozzarelli oraz posypujemy suszoną pietruszką (jeśli ktoś ma świeżą, to nawet lepiej), podajemy z ciepłą bagietką. Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz