15 stycznia 2013

Tosty francuskie ze świeżym twarożkiem

Tosty to zawsze dobry pomysł na śniadanie, są pożywne i co najważniejsze, bardzo smaczne. Nieczęsto robię tosty francuskie, raczej ograniczam się do użycia tostera, dzisiaj jednak postanowiłam odrobinę zaszaleć, poza tym tosty francuskie to najlepszy sposób na lekko już czerstwe pieczywo.







Składniki:

Tosty:
  • 2 kromki lekko czerstwego chleba (nie musi to być chleb tostowy)
  • 1 jajko
  • 2 łyżki mleka
  • sól
  • świeżo zmielony pieprz
  • zioła prowansalskie (tak, to moja ulubiona przyprawa)
Twarożek:
  • ok 400 g sera białego
  • dwa pęczki szczypiorku (ja wzięłam od cebuli dymki)
  • grecki jogurt naturalny (gesty)
  • sól

Sposób wykonania:

Tosty:
Na głęboki talerz rozbijamy jajko, dolewamy do niego mleko, dosypujemy sól, pieprz oraz przyprawy (to oczywiście można modyfikować wedle gustu). Kromki kroimy na pół i obtaczamy w jajku z mlekiem, warto zostawić kromkę na kilka sekund, tak aby bardziej nasiąkła, zwłaszcza jeżeli chleb jest czerstwy. Wrzucamy  chleb na patelnię i obsmażamy. Takie tosty można jeść praktycznie ze wszystkim, przy wersji na słodko oczywiście nie dodajemy pieprzu ani ziół prowansalskich, można natomiast dodać cynamon lub wanilię.

Twarożek:
Na dzisiaj do tostów wybrałam twarożek, ponieważ moim zdaniem smaki komponują się idealnie. Bierzemy ser i w całości wrzucamy do miseczki, rozgniatamy widelcem. Szczypiorek siekamy i wrzucamy do sera, mieszamy i doprawiamy solą do smaku. Na koniec dokładamy jogurt grecki, jego ilość to kwestia indywidualnych upodobań, ja daję prawię cały, ponieważ lubię tak twarożek jest wilgotny i gładko się smaruje po powierzchni kromki. Smacznego :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz