14 stycznia 2013

Sałatka z roszponki z sosem balsamicznym

Uwielbiam różnego rodzaju sałatki i mam ich w repertuarze bardzo dużo, co bynajmniej nie przeszkadza mi w komponowaniu nowych. Sałatki są dobre o każdej porze roku, czy też dnia, do tego są zdrowe i nie wiem jak innym, ale mi zawsze poprawiają humor. Można z sałatki stworzyć danie główne ale dla mnie służą one raczej jako dodatek do mięsa, świetna przystawka na grillu lub dodatek do tostów.



Składniki:

Sałatka:
  • roszponka (ja kupuję gotową w Almie)
  • 1 duży pomidor
  • 1/2 dużego ogórka
  • kukurydza z papryką (mała puszeczka Bonduelle)
  • szczypiorek z cebuli dymki
  • sól
  • świeżo zmielony pieprz
  • zioła prowansalskie
Sos balsamiczny:
  • 1/4 szklanki octu balsamicznego
  • 3/4 oliwy z oliwek
  • 2 łyżeczki cukru
  • świeżo zmielony pieprz
  • sól

Sposób przygotowania:

Sos balsamiczny:
Wszystkie składniki wrzucamy do blendera i mieszamy do uzyskani jednolitej masy.

Sałatka:
Roszponkę wrzucamy do miski, kroimy pomidora, ogórka oraz szczypiorek i wrzucamy do sałatki, odsączamy z zalewy kukurydzę z papryką i dodajemy do reszty składników. Dodajemy przyprawy (dosłownie po szczypcie), wszystko polewamy sosem balsamicznym i mieszamy. Smacznego :)

Uwagi:

Niewykorzystany sos balsamiczny przelewamy do pojemnika, szczelnie zamykamy i wstawiamy do lodówki. Sos ten dość długo może stać w lodówce.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz