24 stycznia 2013

Kulki mięsno-ryżowe z sosem czosnkowym

Moje gotowanie, najczęściej jest procesem intuicyjnym. Myślę co chciałabym zjeść i zastanawiam się jak to sklecić, tak aby było smacznie. Pomysły podrzuca mi również Małż, który ostatnimi czasy, przybiera pozę krytyka kulinarnego, czym wielce mnie bawi. Czasami jednak, w ramach odmiany, biorę do ręki książkę kucharską i gotuję coś ściśle według przepisu. Mam taką jedną książkę, z której co ruszę, to mi nie wychodzi, albo ja coś robię nieudolnie, albo autorzy mają dziwne poczucie smaku. Nie zrażając się jednak wcześniejszymi porażkami, postanowiłam zrobić kulki mięsne z sosem cumberland. Przyznam szczerze, że urobiłam się przy tym po łokcie, kuchnia wyglądała jak pobojowisko, a ja jak kupa nieszczęścia. Kiedy już wszystko wyłożyłam na talerz, zasiedliśmy do stołu i wzięliśmy do ust pierwszy kęs... wiedzieliśmy, że drugiego już nie uda się przełknąć. Cóż uznałam, że nie zawsze wszystko wychodzi i nie ma co załamywać rąk. Na szczęście nie ugotowałam wszystkich przygotowanych kulek (według przepisu, miały być ugotowane na parze), mięso schowałam do lodówki i postanowiłam podejść do tematu na drugi dzień ale tym razem już na swój własny sposób. To co udało się przygotować, przeszło moje oczekiwania, ponieważ z czegoś prawie niejadalnego, udało mi się zrobić nie tylko zjadliwe danie ale nawet takie, które spokojnie można uznać za smaczne.


Składniki:

Kulki:

  • 250 dkg mielonego mięsa z indyka
  • 250 dkg mielonego mięsa wołowego
  • 1 cebula czosnkowa
  • torebka ryżu 
  • 1 jajko
  • mąka
  • sól
  • pieprz
  • kruszona papryka chilli jalapeno
  • 1 kostka rosołowa

Sos czosnkowy
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżki majonezu
  • jogurt naturalny
  • pieprz
  • sól

Sposób wykonania:

Kulki:
Ryż gotujemy i studzimy. Do miski wrzucamy całe mięso mielone, drobno posiekaną cebulę, jajko oraz przyprawy. Wszystko mieszamy, dodajemy ryż i jeszcze raz dobrze mieszamy. Kulki obtaczamy w mące i obsmażamy na rozgrzanej patelni. Równocześnie na gaz wstawiamy garnek z wodą i kostką rosołową. Do gotującego się bulionu wrzucamy obsmażone kulki i gotujemy na małym ogniu przez ok 40 minut (można nawet trochę dłużej).

Sos czosnkowy:
Do miseczki wyciskamy przez praskę dwa ząbki czosnku, dodajemy jogurt i majonez, doprawiamy do smaku i mieszamy. Sos trzeba spróbować i proporcje jogurtu i majonezu dobrać wedle własnego smaku i upodobania.

Ugotowane kulki wyjmujemy z wody i polewamy sosem, podajemy z ziemniakami i sałatką. Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz